dissabte, 22 de febrer del 2020

THERE’S NO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS


A CHORUS LINE
De Michael Bennet
Co-dirigit per Antonio Banderas
Teatre Tívoli
21/02/2020

Antonio Banderas sap molt bé que no hi ha negoci com el negoci de l’oci (There’s no business like show business) i també sap i recorda que els seus inicis, com els de qualsevol actor d’aquest país, no van ser gens fàcils. Així ens ho explica a la seva estel·lar aparició a les glòries de A Chorus Line a l’estrena al Tívoli davant d’un públic entregat, aplaudint dret, mòbil en mà per a gravar el moment esperat. Banderas mira a terra mentre ens explica que als seus inicis, ell s’emmirallava en el teatre de Catalunya, més que en el de Madrid i cita els Joglars, el Lliure i Dagoll Dagom.



I és que la vida d’un actor diguem “normal”, és a dir un que no sigui una estrella de Hollywood, és francament dura en aquest país. I d’això va precisament el mític musical A Chorus Line no és sinó un càsting per a formar un grup de coristes per al nou espectacle de Broadway. Per primer cop, els protagonistes seran elles i ells, els que ni tan sols surten al cartell, els anònims ballarins, cantants i actors que instigats pel productor, hauran d’explicar la seva vida: qui són? D’on provenen? Com van començar a ballar? I les seves històries sonen força versemblants. Ballen per a sortir de la misèria on han viscut sempre i ballen perquè si no..., què més podrien fer?

Quan Richard Attenborough va dirigir-ne el film el 1985, encara durava l’estela de la pel·lícula i Fame (1980) d’Alan Parker, on un grup d’estudiants de dansa i de música, es preparaven a per a entrar al món professional. Érem moltes les adolescents que vam il·luminar-nos amb els dos films i sospiràvem per a portar la vida que aquells joves portaven allà, a la desconeguda Amèrica...

A Chorus Line, per fi dóna veu a qui mai l’ha tingut dins dels grans musicals, el grup de coristes. El director els demana veritat, però ai!, pocs actors d’aquesta producció l’aconsegueixen. I segueixen una interpretació impostada més pròpia de ballarins que d’actors, amb uns somriures encarcarats o unes emocions que no traspassen l’escenari. Sí que emocionen els números de ball corals i el solo de Cassie, magníficament interpretat per Sarah Schielke. És als números corals quan l’espectacle s’enlaira i acaba amb l’apoteòsic One, contundent, enèrgic, que aconsegueix aixecar el públic de les seves butaques.

En conjunt un gran espectacle a l’estil de Broadway on irònicament, el nom dels coristes i aquí protagonistes, no apareix al cartell.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada