dimarts, 15 d’octubre del 2019

COS I PEDRA I TERRA I SANG


MACBETTU
Versió, direcció, espai escènic, il·luminació i vestuari: Alessandro Serra
Companyia: Teatropersona
Festival Temporada Alta
Teatre de Salt
12/10/2019

La versió de Macbeth d’Alessandro Serra és contundent, atàvica i masculina. Vuit homes, com en el teatre elisabetià, encarnen tots els papers de l’obra en una versió sarda de la tragèdia de Macbeth. La suor fa brillar uns cossos forçuts, que s’expressen més enllà del discurs parlat. No hi ha més escenografia que unes planxes de ferro rovellat que s’estavellen sobre l’escenari fent un gran retruny, rocs que piquen els uns amb els altres en un cant primitiu, escorces que formen màscares fantasmagòriques. La corporeïtat, el gest, són els protagonistes d’aquesta funció sofisticada i rude alhora. Un espectacle fet de vi, de sang, de terra, de pell, d’orina, de baba... Un espectacle intens que ve de l’arrel i va a l’arrel. I amb tot, l’humor que treu el nas més d’un cop i de dos, i s’agraeix. Unes bruixes barbudes prenen el protagonisme a una lady Macbeth també barbuda, ja que el duel és entre homes. Les navalles centellegen davant un fons negre com en una batussa entre bandes o entre famílies d’algun racó de la profunda Sardenya. Simbolisme i ritual, com la trepitjada d’hòsties gegants sobre la taula, com el vi vessat als gossos-soldats al primer sopar, com la poètica mort de Lady Macbeth.


Força i alhora gràcia en una lectura ferma de Macbeth d’Alessandro Serra i la seva companyia Teatropersona.



2 comentaris:

  1. Fas un comentari de l'obra molt precís,el gest i la paraula que esdevenen carnositat. Un muntatge que em va impactar. Una abraçada estimada Teresa

    ResponElimina