dimecres, 16 de desembre del 2020

TRES ACTORS EN LA RECERCA DE...

L’home de la flor als llavis i…
De Luigi Pirandello, versió de Mario Gas
Teatre Akadèmia
13/12/2020




Una escenari gairebé nu: dues tauletes amb cadires Tonet i una pantalla. Apareix un antic acomodador vestit de general i ens introdueix a una Itàlia de mitjans del segle passat, la Itàlia de Pirandello. Amb una aparença realista però que no ho és, l’acomodador va endinsant-nos en aquest món metafísic pirandellià. L’obra salta a una escena epistolar entre Piradello, un resolutiu Xavier Ripoll i la seva musa Marta Abba, aquí una Montse Guallar elegant i continguda, i d’aquí salta suaument a l’escena central de l’obra, el monòleg  de l’autor L’uomo dal fiore in bocca que Àlex Casanovas broda: la morte quella cosa è? La desgraciada vida de l’autor... Les escenes aparentment inconnexes agafen una unitat que llisca amablement d’un tema a un altre, d’un format a un altre, com un rierol. Sembla un passeig per prats en un dia de primavera, així em vaig sentir jo veient-la. Diuen que els bons directors es medeixen en les transicions, doncs aquí en tenim un exemple. Tot resulta acaronador, afable, fi, entranyable. Un espectacle bombó per a submergir-s’hi, oblidar, passar una estona agradable amb el savoir faire d’uns més que experimentats actors, un esplèndid director a qui agrada de tant en tant baixar a les petites sales i apropar-se al públic per a parlar-li de tu a tu, quasi a cau d’orella. Tot plegat amb una aparent senzillesa i naturalitat que se t’enduu. Proveu-ho: aneu al teatre Akadèmia i deixeu-vos anar en el balanceig d’aquest bombó que ens han ofert. Val la pena!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada